Sezon wycieczkowy w pełni, więc klasy 2a, 1c i część kl. 2b wybrały się na wyprawę do naszych północnych sąsiadów. Pierwszym przystankiem na drodze było Skalne Miasto. 100 metrowe skalne ściany sprawiały monumentalne wrażenie. Podczas długiego spaceru malowniczymi szlakami tego miejsca mogliśmy podziwiać skalny wodospad, piękne szmaragdowe jezioro starej piaskarni otoczone różnobarwną roślinnością oraz wysłuchaliśmy wielu miejscowych anegdot opowiadanych podczas rejsu tratwami po jeziorze.

Drugi dzień spędziliśmy na zwiedzaniu (pieszo i metrem) zabytkowej Pragi, o której kulturze i tradycjach, również kulinarnych, mieliśmy szansę dowiedzieć się od przewodnika oraz podczas zorganizowanej dla nas gry miejskiej.
W drodze powrotnej  przeszliśmy korytarzami dolomitowej Jaskini Boszkowskiej oraz wdrapaliśmy się na wzgórze, na którym mieszczą się ruiny zamku Trosky, zwiedziliśmy też hutę szkła tuż przy polsko -czeskiej granicy, w której mieliśmy okazję zobaczyć tradycyjne metody wypalania szkła. Opiekunkami naszej grupy były panie: Justyna Krupka i Anetta Grzesik-Robak.