Innowacyjny ekolog – projekt edukacyjny
21 marca 2012
ZAJĘCIA W RAMACH PROJEKTU INNOWACYJNY EKOLOG- Co to znaczy, zdrowo się odżywiać? W zajęciach uczestniczyli chętni uczniowie klas I i II naszego liceum. Spotkania odbywały się w dwóch grupach (20 i 17 uczniów). Każda z grup, przepracowała w semestrze zimowym 50 godzin. Zajęcia odbywały się w pracowni internetowej, biologicznej i chemicznej. W ramach projektu, uczniowie wykrywali główne składniki pokarmowe w różnych produktach, analizowali nową piramidę pokarmową, określali kaloryczność pokarmów, projektowali diety, zastanawiali się nad podłożem anoreksji i bulimii, i zastosowaniem żywności GMO. Jednym z zadań było przeprowadzenie i opracowanie ankiety, m.in. wśród uczniów naszej szkoły i ich rodziców, na temat tego, jak się odżywiamy. Uczestnicy projektu obliczali również wskaźniki BMI, WHR i PPM, analizowali rolę probiotyków i znaczenie mikroflory jelitowej dla zdrowia, sprawdzali oznakowania na etykietach produktów spożywczych. Uczniowie nakręcili krótki film na temat zdrowego odżywiania. Na początku grudnia członkowie zespołów wzięli udział w zajęciach zorganizowanych przez UW w Zakładzie Klimatologii i Ochrony Atmosfery, a w lutym odwiedzili Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Oleśnicy. Projekt zakończył się spotkaniem dwóch grup, których przedstawiciele rywalizowali w Quizie dotyczącym tematyki żywienia i żywności . Konkurs wygrała uczennica klasy I B Kornelia Powąska. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom za udział w projekcie, za to że dotrwaliście do końca, za Waszą wyrozumiałość i wszystkie uwagi dotyczące projektu. Liczymy na aktywny i twórczy udział w kolejnym projekcie. Zapraszamy do udziału tych, którzy są zainteresowani zagadnieniami związanymi z powietrzem i jego zanieczyszczeniami, zjawiskami pogodowymi i zagadnieniami związanymi z fenologią. Opiekunem projektu jest p. Urszula Rafalska, a członkami zespołu nauczycielskiego są p. Iza Przyłęcka i p. Tomek Lorek.