Sygnaliści
I. Pełnomocnik ds. zgłoszeń
- Dyrektor I LO w Oleśnicy upoważnił podmiot uprawniony do przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych, dokonywania ich wstępnej weryfikacji, podejmowania działań następczych oraz związanego z tym przetwarzania danych osobowych.
II. Zgłoszenia wewnętrzne
- Zgłoszenia wewnętrzne nie mogą być anonimowe.
- W celu skutecznego podjęcia działań następczych oraz przekazania informacji o podjętych działaniach następczych w zgłoszeniu wewnętrznym zgłaszający podaje w zgłoszeniu adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej, zwane dalej „adresami do kontaktu”.
- Brak adresu korespondencyjnego lub brak adresu poczty elektronicznej w zgłoszeniu nie wpływają na konieczność podjęcia działań następczych.
- Zgłoszenie wewnętrzne może być dokonane ustnie, w postaci papierowej lub elektronicznej.
- Zgłoszenie w postaci papierowej może być dokonane przez skierowanie zgłoszenia na adres: I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego, ul. J. Słowackiego 4, 56-400 Oleśnica z dopiskiem na kopercie „Pełnomocnik ds. zgłoszeń- do rąk własnych”
- Zgłoszenie w postaci elektronicznej może być dokonane przez skierowanie zgłoszenia na adres poczty elektronicznej: 1lo_olesnica@zglaszanie.pl
- Zgłoszenie ustne może być dokonane:
- telefonicznie pod numerem: 608 294 903
- na wniosek zgłaszającego – podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w siedzibie Szkoły w wyznaczonym terminie, nie dłuższym niż siedem dni, liczonych od dnia złożenia wniosku.
- Zgłoszenie ustne dokonane podczas bezpośredniego spotkania za zgodą Sygnalisty jest dokumentowane w formie protokołu spotkania, który odtwarza jego dokładny przebieg, przez Pełnomocnik ds. zgłoszeń. Sygnalista może dokonać sprawdzenia, poprawienia i zatwierdzenia protokołu spotkania przez jego podpisane.
- Zgłoszenie powinno zawierać:
- informacje przydatne do przeprowadzenia wewnętrznego postępowania wyjaśniającego, w tym dane osób, które mogą pomóc w wyjaśnieniu okoliczności Naruszenia Prawa.
- opis Naruszenia Prawa, okoliczności, w jakich do niego doszło lub może dojść. Sygnalista może w Zgłoszeniu wskazać preferowany sposób komunikowania się z Pełnomocnikiem ds. zgłoszeń.
10. Pełnomocnik ds. zgłoszeń przyjmujący zgłoszenie wewnętrzne niezwłocznie potwierdza jego przyjęcie zgłaszającemu na adres do kontaktu, nie później niż w terminie siedmiu dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia, pod warunkiem że zgłaszający podał adres do kontaktu.
III. Zgłoszenie zewnętrzne
- Zgłaszający może dokonać zgłoszenia zewnętrznego bez uprzedniego dokonania zgłoszenia wewnętrznego.
- Organem centralnym jest Rzecznik Praw Obywatelskich.
- Organem publicznym przyjmującym zgłoszenia w zakresie zasad konkurencji i ochrony konsumentów jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Organami publicznymi są także inne organy przyjmujące zgłoszenia zewnętrzne dotyczące naruszeń w dziedzinach należących do zakresu działania tych organów.
- Organ centralny w szczególności:
- przyjmuje zgłoszenia zewnętrzne o naruszeniach prawa, dokonuje ich wstępnej weryfikacji i przekazuje organom właściwym do podjęcia działań następczych,
- zapewnia powszechny dostęp do informacji na temat praw i środków ochrony prawnej zgłaszających przed działaniami odwetowymi oraz praw osób, których dotyczy zgłoszenie, w szczególności przez zamieszczanie tych informacji na stronie internetowej organu.
- Zgłoszenie zewnętrzne jest przyjmowane przez organ centralny albo organ publiczny.
- Zgłoszenie zewnętrzne może być dokonane ustnie, w postaci papierowej lub elektronicznej.