Sygnaliści



Informacja dla sygnalistów umieszczona na stronie  na podstawie art. 48 ustawy o ochronie sygnalistów.

I. Pełnomocnik ds. zgłoszeń

  1. Dyrektor  I LO w Oleśnicy upoważnił podmiot uprawniony do przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych, dokonywania ich wstępnej weryfikacji, podejmowania działań następczych oraz związanego z tym przetwarzania danych osobowych.

II. Zgłoszenia wewnętrzne

  1. Zgłoszenia wewnętrzne nie mogą być anonimowe.
  2. W celu skutecznego podjęcia działań następczych oraz przekazania informacji o podjętych działaniach następczych w zgłoszeniu wewnętrznym zgłaszający podaje w zgłoszeniu adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej, zwane dalej „adresami do kontaktu”.
  3. Brak adresu korespondencyjnego lub brak adresu poczty elektronicznej w zgłoszeniu nie wpływają na konieczność podjęcia działań następczych.
  4. Zgłoszenie wewnętrzne może być dokonane ustnie, w postaci papierowej lub elektronicznej.
  5. Zgłoszenie w postaci papierowej może być dokonane przez skierowanie zgłoszenia na adres: I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego, ul. J. Słowackiego 4, 56-400 Oleśnica z dopiskiem na kopercie „Pełnomocnik ds. zgłoszeń- do rąk własnych”
  6. Zgłoszenie w postaci elektronicznej może być dokonane przez skierowanie zgłoszenia na adres poczty elektronicznej: 1lo_olesnica@zglaszanie.pl
  7. Zgłoszenie ustne może być dokonane:
    • telefonicznie pod numerem: 608 294 903
    • na wniosek zgłaszającego – podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w siedzibie Szkoły w wyznaczonym terminie, nie dłuższym niż siedem dni, liczonych od dnia złożenia wniosku.
  8. Zgłoszenie ustne dokonane podczas bezpośredniego spotkania za zgodą Sygnalisty jest dokumentowane w formie protokołu spotkania, który odtwarza jego dokładny przebieg, przez Pełnomocnik ds. zgłoszeń. Sygnalista może dokonać sprawdzenia, poprawienia i zatwierdzenia protokołu spotkania przez jego podpisane.
  9. Zgłoszenie powinno zawierać:
  • informacje przydatne do przeprowadzenia wewnętrznego postępowania wyjaśniającego, w tym dane osób, które mogą pomóc w wyjaśnieniu okoliczności Naruszenia Prawa.
  • opis Naruszenia Prawa, okoliczności, w jakich do niego doszło lub może dojść.                                                                                                                                Sygnalista może w Zgłoszeniu wskazać preferowany sposób komunikowania się z Pełnomocnikiem ds. zgłoszeń.

10. Pełnomocnik ds. zgłoszeń przyjmujący zgłoszenie wewnętrzne niezwłocznie potwierdza jego przyjęcie zgłaszającemu na adres do kontaktu, nie   później niż w terminie siedmiu dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia, pod warunkiem że zgłaszający podał adres do kontaktu.

III. Zgłoszenie zewnętrzne

  1. Zgłaszający może dokonać zgłoszenia zewnętrznego bez uprzedniego dokonania zgłoszenia wewnętrznego.
  2. Organem centralnym jest Rzecznik Praw Obywatelskich.
  3. Organem publicznym przyjmującym zgłoszenia w zakresie zasad konkurencji i ochrony konsumentów jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  4. Organami publicznymi są także inne organy przyjmujące zgłoszenia zewnętrzne dotyczące naruszeń w dziedzinach należących do zakresu działania tych organów.
  5. Organ centralny w szczególności:
    • przyjmuje zgłoszenia zewnętrzne o naruszeniach prawa, dokonuje ich wstępnej weryfikacji i przekazuje organom właściwym do podjęcia działań następczych,
    • zapewnia powszechny dostęp do informacji na temat praw i środków ochrony prawnej zgłaszających przed działaniami odwetowymi oraz praw osób, których dotyczy zgłoszenie, w szczególności przez zamieszczanie tych informacji na stronie internetowej organu.
  6. Zgłoszenie zewnętrzne jest przyjmowane przez organ centralny albo organ publiczny.
  7. Zgłoszenie zewnętrzne może być dokonane ustnie, w postaci papierowej lub elektronicznej.